Bent u op zoek naar hulp, ondersteuning, zorg of een luisterend oor?

Heeft u vragen over welzijn, wonen, zorg, scholing, werk, dagbesteding, financiën, (geestelijke) gezondheid of relaties? Maakt u zich zorgen over een buur of kennis? Of kunt u iets heel erg goed waar anderen iets aan kunnen hebben, zoals bijvoorbeeld omgaan met administratie en formulieren? Of klussen? Of leuke dingen doen? Of iets heel anders…? Het Sociaal Wijkteam pakt problemen én kansen graag samen met u aan om u (weer) op weg te helpen


DOCK organiseert in uw wijk het Sociaal Wijkteam. Het team bestaat uit medewerkers van DOCK Amstel & Zaan, collega’s uit de gemeente een consulent van MEE Amstel en Zaan. We staan klaar om samen met u aan de slag te gaan. Wij: 

  • zijn present in de wijk, dus aanwezig op momenten dat dit nodig is.
  • kennen de wijk, weten wat er speelt en spreken bewoners aan op hun talent.
  • zijn op diverse manieren aanspreekbaar voor mensen met ondersteuningsvragen over belangrijke domeinen van het leven. 

Ieder mens is anders daarom is één antwoord nooit voldoende om alle vragen of problemen op te lossen. We proberen antwoorden te bieden die passen bij het denken, doen, leven en de kracht van de betrokken bewoner. We zorgen er, samen met vrijwilligers en professionals van andere organisaties, voor dat u zoveel als mogelijk  zelf uw vragen leert oplossen. Als dit niet helemaal lukt, kunnen trainingen, cursussen of ondersteunende vrijwilligers een bijdrage leveren. Als bewoner van onze wijk kunt u gebruik maken van onze molens. De molens zijn voorzieningen rondom specifieke thema's, zoals wonen, schulden, financiën en administratie of bijvoorbeeld taal. Bij veel molens kunt u terecht zonder afspraak, zoals bijvoorbeeld de Papiermolen! Onderaan deze pagina vind u meer informatie over onze molens.

Mocht er kortdurend individuele professionele begeleiding nodig zijn, dan wordt deze geboden. Bij hele complexe problemen verwijzen we door naar specialistische hulp. Het doel van het Sociaal Wijkteam is altijd dat u het als bewoner (weer) zelf kan, met of zonder vrijwilligers.

 

De Papiermolen

Voor al uw vragen rondom financiën, administratie en formulieren kunt u terecht op maandag tot en met donderdagochtend tussen 9.00 en 11.00 uur in het buurtcentrum de Poelenburcht aan de Weerpad 1a. U krijgt dan op volgorde van binnenkomst een bonnetje met een nummer. Houd er rekening mee dat De papiermolen uiterlijk tot 12:00 uur draait en dat u bij een te grote aanloop verzocht kan worden op een andere dag terug te komen.

Lees verder...

Geef je op voor cursus Nederlandse taal!

Wilt u Nederlands leren bij de Taalmolen, of via ander taalaanbod in de buurt?

Lees verder...

Welkom bij de Woonmolen

Heeft u vragen over wonen, bijvoorbeeld over: huur, verhuur, overlast, bemiddeling of problemen in en om uw woning? Dan Kunnen de vrijwilligers van de Woonmolen u goed op weg helpen!

Lees verder...

Welkom bij de Koffiemolen

Heeft u trek in een kopje koffie/thee en goed gezelschap? Bij de Koffiemolen bent u welkom om even langs te komen en een praatje te maken. Bij de Koffiemolen kunt u ook wachten op de Papiermolen. Wanneer: elke dinsdagochtend en donderdagochtend 9.00-12.00

Lees verder...