Aanvragen/verlengen gehandicaptenparkeerkaart
Een gehandicaptenparkeerkaart is een parkeerbewijs met speciale rechten voor gehandicapte weggebruikers.
Een gehandicaptenparkeerkaart kunt u online aanvragen/verlengen bij de gemeente Zaanstad of aan de balie op het gemeentehuis. Voor het aanvragen/verlengen bij de gemeente zelf kunt u online een afspraak maken, klik hier voor het online maken van een afspraak bij de gemeente Zaanstad. Let op! Er zijn kosten verbonden aan de aanvraag, voor meer informatie over de kosten kunt u terecht op de website van de gemeente Zaanstad.
U kunt kijken of u in aanmerking komt voor de gehandicaptenparkeerkaart of de gehandicaptenparkeerkaart aanvragen/verlengen door op de onderstaande afbeelding te klikken.
Voor het online aanvragen/verlengen van een gehandicaptenparkeerkaart heeft u het volgende nodig:
DigiD | |
Medische verklaring van uw (huis)arts over uw aandoening | |
Kentekenbewijs | |
Rijbewijs | |
Bij een verlening: uw gehandicaptenparkeerkaart |
Inloggegevens internetbankieren |
Als u uw aanvraag heeft ingediend bij de Gemeente Zaanstad dan kunt u via Mijn Zaak de status van uw aanvraag volgen, een persoonlijk bericht doorgeven, uw contactgegevens wijzigen en of (ontbrekende) informatie toevoegen aan uw dossier. Klik op de onderstaande afbeelding om naar de pagina van Mijn Zaak te gaan.
Lukt het niet met het aanvragen? Dan kunt u terecht bij het FormulierenHuis voor hulp. Neemt u dan wel de benodigde stukken en uw DigiD mee? Als u deze stukken niet bij u heeft, kunnen wij u niet helpen bij het FormulierenHuis.